אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

כך שיפרתי את שירות המשלוחים שלי ברמת גן, גם אתם יכולים

משלוחים ברמת גן

אני כותב את השורות הבאות עבורכם – בעלי עסקים שכבר מספקים או מעוניינים להתחיל לספק שירותי משלוחים ללקוחות, יהיו אלו לקוחות עסקיים או פרטיים. עכשיו יותר מתמיד זה הזמן לשפר את שירות המשלוחים שלכם.

אני מבסס את דבריי על ניסיון אישי; היקף ההכנסות של העסק שלי גדל באופן משמעותי כאשר התחלתי להעניק גם שירותי משלוחים ברמת גן, העיר שבה מסעדת הבריאות שלי ממוקמת, ואני ממליץ גם לכם לנסות, ההשקעה לא גדולה והסיכון קטן מאוד.

תוכלו ליישם בקלות את ההמלצות שלי, וגם אם תיישמו רק חלק מהן ולא את כולן, תראו מיד את התוצאות. מדובר בצעדים קטנים שמשפרים מאוד את מערך שירות המשלוחים. לי זה עבד עם שירות משלוחים ברמת גן, אני מאמין שגם לכם זה יכול לעזור ואין זה משנה היכן נמצא העסק שלכם.

משלוחים ברמת גן

 הדברים הקטנטנים שעושים הבדל גדול

את ההמלצות שאציין כאן חשוב להעביר לצוות השליחים/ות ולהטמיע בנהלי העבודה של כל אנשי השירות בחברה או בעסק:

  • גם אם אתם בספק אם הלקוח צודק, תמיד תהיו נחמדים אליו.
  • אולי זה נראה לכם טיפשי, אבל אני מזכיר לצוות השליחים שלי כל יום להגיד ללקוחות "תודה" ולהיות מנומסים.
  • הקפידו להציע אמצעי התקשרות נוסף מעבר לשירות הטלפוני – שירותי דוא"ל, וואצאפ, מסרונים (פקס, פוני אקספרס או יונת דואר), העיקר שהלקוח יבין שיש עם מי לדבר, בכל ערוץ ובכל עת.
  • רכשו מערכת ממוחשבת למעקב, שליטה ובקרת משלוחים.
  • בצעו מעקב אחר המשלוח. דגמו לקוחות וודאו שהם קיבלו את המשלוח שלהם ושהם שבעי רצון. זה לא מובן מאליו שכל לקוח יקבל את המשלוח אותו הזמין. יש לוודא שהם מרוצים מהמשלוח, מזמן הגעת השליח, מהחשבון והחיוב, מאיכות המשלוח ומהשירות באופן כללי.
  • פנקו את הלקוחות שלכם. הלקוח הישראלי אוהב לדעת שהוא לא יצא פראייר, לכן אני משתדל כמעט בכל יום להכין פינוק ללקוחות המשלוחים שלנו. אני אורז את הפינוק ביחד עם המנות שהזמינו ומציין בקבלה שמדובר במתנה מהמסעדה.
  • אם יש בעיה עם לקוח, חפשו פתרון או פיצוי ותעקבו אחר מצב הלקוח. אל תוותרו על לקוחות, עזבו הכול וטפלו בבעיה!
  • אל תייאשו את הלקוחות שלכם באפליקציה או באתר שלכם – דאגו שהם יוכלו לבצע הזמנה מהירה, ללא קליקים מיותרים ומעייפים.
  • באתר ובאפליקציה שלכם – רצוי לעצב ממשק שכולל שאלות סגורות או שאלות אמריקאיות, כדי לא להעמיד בפני הלקוחות יותר מדי התלבטויות. השאירו מקום מסוים להערת טקסט חופשי, אבל זהו.
  • קיימו ישיבות הקשורות לשירותי המשלוחים לפחות פעמיים בחודש. לישיבה הזו אני תמיד מרכז את כל המשובים – חיוביים ושליליים – שאספתי במהלך השבוע. מדברים עליהם, לומדים מהטעויות, משתפים בבעיות ובאתגרים ומשתפרים.
  • תגמלו עובדים טובים. מערך המשלוחים שלנו ברמת גן כולל לא מעט נערי/ות משלוח ואני גאה לומר, שבניגוד למסעדות אחרות, שיעורי התחלופה של צוות השליחים שעובדים אצלי הם נמוכים. הסיבה טמונה בתגמול שאני מעניק לעובדים חרוצים ואדיבים.
  • סמנו לקוחות "מורכבים" או "קשים" במערכת הממוחשבת שלכם, כדי שתוכלו להעניק להם את השירות המיוחד שהם דורשים כאשר הם מבצעים הזמנה חדשה.
  • תתחזקו קשר עם לקוחות חשובים. אני מקפיד להתקשר ללקוחות נאמנים וחשובים לפחות פעם בחודש. אם כדי לשאול לשלומם או להגיד להם מזל טוב ביום הולדת ואם כדי להציע להם מבצע, אירוע, אטרקציה או מנה חדשה.
  • כנסו את צוות השליחים וביחד איתם קבעו מטרות ויעדים ראיליים להשגה, מדי חודש. זה יכול להיות שיפור זמן הגעת המשלוח, שיפור השירות, שיפור האריזה וכו'.
  • שלחו אימייל "תודה" ללקוחות לאחר שאלו הזמינו מכם.
  • השתדלו לבקש מהלקוחות שלכם אימייל והשתמשו בו על מנת לשמור עימם על קשר תכוף – אני מעדכן את הלקוחות שלי בכל פעם שאנחנו מוצאים מנת בריאות חדשה, כאשר יש מבצע או אירוע מעניין במסעדה, כשאני רוצה לפרסם מתכון מיוחד או כאשר אנחנו מגלים חומר גלם חדש.

את כל העצות שפרסתי כאן לפניכם אני מיישם מדי יום במסעדה שלי – אם זה עובד עבור מערך המשלוחים שלנו ברמת גן, זה יעבוד גם במערך המשלוחים של עסקים בתל אביב, בבבאר שבע, בניו יורק, בפריס או בלונדון.