אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

סחר בנשים אלימות כלפי נשים 

סחר ואלימות בנשים

אחת התופעות הנוראיות שקיימות בעולם היא, סחר בנשים. מומחים מעריכים שהרווחים ממסחר בבני אדם מגיעים ל-150 מיליארד דולר בשנה, כאשר 99 מיליארד דולר הם רווחים של סחר בבני אדם לטובת תעשיית המין.

היקפי הסחר בנשים

בתחילת שנות ה-2000, ישראל הייתה מעצמה של סחר בנשים למטרות זנות, שבשיאה הגיעו לישראל כ-3,000 נשים. המצב בישראל היה כל כך גרוע שבמדד הסחר בנשים של ארה"ב, מדד שהחל להתקיים משנת 2001, ישראל דורגה במקום השלישי מתוך שלוש מקומות, שזה אומר שישראל לא עשתה כלום למגר את תופעת הסחר בנשים בה.
שילוב של סנקציות, שהיו עלולות להגיע כתוצאה ממיקומה הגרוע של ישראל במדד הסחר ומקרים מזעזעים של סחר בנשים שפורסמו והעלו את חמתו של הציבור על הנושא, המדינה החלה להילחם באופן מאוד נחרץ נגד התופעה. המאבק נשא פירות והסחר בנשים הצטמצם באופן משמעותי, עד לכך שהוא לא קיים כמעט בישראל בימינו.
כיום, מאות נשים מוברחות מדי שנה לישראל על מנת לעסוק בזנות. ישנן דרכים רבות שבהן מבריחים את הנשים, אותן מפתים לבוא לארץ בהבטחות שונות, למשל לעבוד כמנקות או מטפלות. חלק מהנשים נכנסות כתיירות לנמל התעופה או דרך הנמלים ומשם מועברות למכוני הזנות. כל תעשיית הברחת הנשים וניצולן מנוהלת היטב על ידיי מאפיה שאנשיה מנצלים את הנשים כלכלית ומינית, תוך שהם מפחידים את הנשים מפני בריחה ופנייה למשטרה.
בארה"ב דווח על 9,000 מקרים של סחר בבני אדם בשנת 2019. מדובר בעלייה של 13% לעומת שנת 2016. חשוב לציין שנתונים אלה הם חלקיים, מכיוון שהרבה מהמקרים אינם מדווחים לרשויות.
מספר גורמים, בארה"ב, משפיעים על הסיכוי של בנות ובנים להיות קורבנות לסחר. בין הגורמים הם, עוני, בתים הרוסים, ילדים שחוו התעללות מינית, שימוש בסמים ואלכוהול, נשירה מבתי ספר ועוד. מהגרים הם גם אוכלוסיה בסיכון גבוה לחטיפה, זאת משום שלעתים מעמדם לא מוסדר במדינה או שהם לא מתמצאים בתרבות ובשפה.

סחר ואלימות בנשים

מה ניתן לעשות נגד סחר בנשים.

מכיוון שסחר בנשים וזנות הולכים יחד "יד ביד", כל מלחמה לצמצום הזנות, תביא איתה ירידה בסחר בנשים. חוקים כמו חוקי ההפללה, מלחמה בסרסורים, ענישה כבדה לעבריינים ואפשרות יציאה לנשים ממעגל הזנות, תוך שהן נתמכות ע"י הרשויות ומסוגלות לחזור לביתן או להשתלב בחברה הישראלית, כל אלה יצמצמו את הזנות בישראל.
גם חינוך בבתי הספר הוא חשוב כנגד סחר. ישנם מערכי שיעור שבהם המורים חושפים את התלמידים לתופעת הסחר בבני אדם, מראים כמה התופעה הזאת מזיקה וכיצד נלחמים בתופעה.